2. srpna 2010 NA BŘEZNÍK

24. 10. 2010

Trasa: Filipova Huť - Březník - Modrava
             ( 18,5 km )
       V 6.15 h odjíždime autobusem do Vimperka, z Vimperka v 7.10h do Kvildy a odtud v 9.15 do Filipovy Hutě.
        Z Filipovy Hutě se vydáváme cyklostezkou směrem na Březník,ale nejdříve si ve Filipově Huti prohládneme dům se zajímavým vjezdem do stodoly. Cestou vidíme rostliny, které u nás nerostou. Míjíme místo pod Lovčí skálou, jdeme kolem Černohorské a Ptačí nádrže, což jsou nádrže, které se využívaly v dobách plavení dřeva.Pak přicházíme k místu zvanému na Ztraceném, kde se setkávají cesty z Filipovy Hutě a z Modravy a pokračujeme podél Modravského potoka až se dostáváme k rozcestníku pod Březníkem, odkud je krásný výhled  do Luzenského údolí zakončeného horou Luzný. Je zde vidět také, co dovede kůrovec. Není to pěkný pohled. pak už stoupáme k bývalé hájovně na Březníku, kde si prohlédneme informační středisko a expozici věnovanou Karlu Klostermannovi,který mimo jiné do zdejší krajiny zasadil děj románu Ze světa lesních samot.
         Odtud jdeme po staré turistické cestě kolem Trampusova křížku, přes Cikánskou slať a lesem, ve kterém právě probíhá těžba dřeva,až do Modravy.Než sejdeme do Modravy, máme možnost v dáli vidět Bakalovu rezidenci.
        V 15.19 odjíždíme y Modravy na Kvildua v 17.20h do Churáňova  a tam přestupujeme hned na autobus do Vimperka, tam hned přesedneme do autobusu do Husince a v Husinci  si chviličku počkáme na autobus do Vlachova Březí, kde v 19.00h končí dnešní výlet.