15.června DO HOSLOVICKÉHO MLÝNA

24. 10. 2010

Trasa: Vacov - Přečínské Chalupy - Zálesí - Kváskovice - Hoslovice - Podhoslovičky -
             - Radešov - Čestice
                        ( 16 km )
      V  6.19h odjíždíme do Vimperka autobusem, v 7.05h autobusem do Vacova. Z Vacova se vydáváme kolem kostelasv. Mikuláše směrem na Přečín, odbočujeme na Přečínské Chalupy, dále jdeme kolem samoty Amerika na silnici,kde odbočíme vlevo do Zálesí, kde je kaplička.Ze Zálesí pokračujeme do Kváskovic,vesnice je rozdělena na dvě části v menší níže položené části je několik roubených stavení, ve větší výše položené části  je na návsi kaplička Panny Marie dále řada statků doplněných dřevěnými stavbami. Odtud pokračujemo do Hoslovic kolem farma s koňmi, které se pasou v ohradě, kolem kapličky a penzionu U starýho kance. Odtud jdeme do Podhosloviček, kde je jedem z hlavních cílů túry - hoslovický mlýn. Zde nás průvodce zeznámí s historií mlýna a my si jej pak už individuálně prohlíříme.Areál tvoří původní mlýnice s obztnou částí, stodola, kolna a chlévy. Vše je kryto došky.U mlýna je rybníček s náhonem, sad, kde je žentour, a louky. Z krásného prostředí pokračujeme do Čestic, cesta vede převážně lesem.Procházíme vesnicí Radešov, kde jsou k vidění hezké usedlosti. Pak stoupáme po silnici do Čestic kolem opravené kapličky přes hřbitov na naměstí. Jdeme na oběd a po  obědě do muzea na Obecním úřadě, kde je k vidění řada zajímavých exponátů. V 15.50h odjíždíme autobuse do Volyně a z Volyně v 16.30h do Vlachova Březí.

hoslovický mlýn

obytná místnost v hoslovickém mlýně